Forumul infrastructurii feroviare

Forum pentru cei pasionati de infrastructura feroviara din Romania.
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiţi | 
 

 Raureni - Salina Ocnele Mari

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
tudor_vl
Administrator
Administrator
avatar

Mesaje : 230
Puncte : 527
Reputatie : 0
Data de inscriere : 27/09/2010
Varsta : 27
Localizare : com. Pausesti-Maglasi, jud. Valcea/Cluj-Napoca

MesajSubiect: Raureni - Salina Ocnele Mari   Joi Feb 10, 2011 6:04 am

In data de 10 februarie 2011, profitand de vremea frumoasa si calda, am facut un drum sa vad in ce stare se afla linia industriala Raureni - Salina Ocnele Mari. Aceasta linie a fost construita pe la inceputul secolului XX si mergea pana la Ocnita (vreo 3-4 km mai sus de Ocnele Mari) iar pana pe la inceputul anilor 1960 pe aceasta linie circulau si trenuri de calatori. Actualmente linia mai este folosita doar de la Raureni pana la Salina Ocnele Mari pentru a facilita transportul de sare de la salina.

Pentru inceput, o harta a traseului:


Si sa incepem. Linia se desprinde din sectia 201 Piatra Olt - Podu Olt in capatul dinspre Ramnicu Valcea al statiei Raureni. In dreapta, linia 201 continua spre Ramnicu Valcea. In stanga linia spre Salina Ocnele Mari se inscrie printr-o usoara curba la stanga. Dupa cum vedeti, linia este destul de lucioasa, semn ca se circula pe ea

----------


La o distanta scurta de la racordare apare prima trecere la nivel


Dupa trecerea la nivel apar si primele macazuri ale altor linii care duceau la fabricile din zona

-------------


In fata, fosta linie care ducea la fabrica de ata, actualmente inchisa. In stanga, linia continua spre Ocnele Mari


Acelasi macaz, vedere spre Raureni


Apare o noua trecere la nivel si de aici pana la trecerea la nivel cu DN 67 linia merge paralel cu Strada Depozitelor. Tot pana acolo se merge in linie dreapta. Vedere spre Ocnele Mari


Si spre Raureni


Imagini facute viz-a-vis de RAR. Spre Ocnele Mari


Spre Raureni


Gaura de canal sub linie


Vedere spre Ocnele Mari


Spre Raureni


Trecerea la nivel cu DN 67 Ramnicu Valcea - Targu Jiu, vedere spre Ocnele Mari


Si spre Raureni


Dupa trecerea la nivel apare un canton folosit candva pentru activarea si dezactivarea semnalizarii de la trecerea la nivel. Usa are lacat asa ca nu mai sta nimeni aici. As mai putea sa intuiesc ceva. In MT 1956 pentru aceasta linie, inainte de Ocnele Mari era halta Copacel, la doi kilometri de Raureni. Avand in vedere ca din Raureni pana aici sunt doi kilometri, ma gandesc ca aici era candva halta Copacel.


SI un semnalizator


Dupa aceea linia merge paralel cu o ulita. Vedere spre Ocnele Mari


Spre Raureni


Linia face o usoara curba la dreapta. Vedere spre Ocnele Mari


Spre Raureni


Apare o noua trecere la nivel iar linia paraseste acea ulita de pe stanga iar pe dreapta apare o noua ulita care merge pana la salina


Sare pe sine


Tot inainte pe langa ulita. Vedere spre Ocnele Mari


Spre Raureni


Linia face din nou usoara curba la dreapta. In fundal, cladirea alba este salina


Vedere spre Raureni


Incet-incet linia se apropie de salina. Am intrebat un localnic cum este traficul pe aceasta linie si mi-a spus ca depinde de activitatea de la salina. Atunci cand e activitate serioasa e trafic destul de intens, uneori chiar si noaptea. De asemenea, am intrebat daca a mai ramas ceva din prelungirea liniei care mergea pana la Ocnita. Mi-a spus ca linia a fost demontata prin '64-'65 asa ca nu a mai ramas nimic


Si ajung la salina. Am avut surpriza sa vad ca in incinta salinei este activitate

-------


Salina Ocnele Mari


Cand stateam in statie sa astept autobuzul de Valcea am vazut ca trenul care astepta sa fi incarcat a plecat spre Raureni cu un singur vagon


Doi domni cumsecade, care lucreaza la salina, mi-au spus ca terasamentul liniei este acelasi care a fost construit acum aproape 100 de ani dar sinele si traversele au fost schimbate pe la mijlocul anilor 1990.

La doua minute dupa ce am ajuns in statie a plecat acel tren pe care l-am pozat. Am stat apoi in statie vreo 15 minute, am luat autobuzul si cand am ajuns la trecerea la nivel cu DN 67 trenul era viz-a-vis de RAR, deci cam 20 de minute dupa plecare. Ruta are aproximativ 4 km asta inseamna o viteza medie de vreo 15 km/h.

Si cam atat. Sper ca v-a placut!
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Teodor

avatar

Mesaje : 42
Puncte : 50
Reputatie : 0
Data de inscriere : 28/08/2011
Varsta : 21
Localizare : Râmnicu Vâlcea.

MesajSubiect: Re: Raureni - Salina Ocnele Mari   Dum Noi 27, 2011 8:08 am

Postez si eu aici 2 poze cu linii industriale ce vin de la Oltchim, Ramnicu Valcea.

La intrare in gara Govora.



La iesire din gara Govora. Aceasta linie merge paralel cu 201 pana`n statia Babeni.

Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Teodor

avatar

Mesaje : 42
Puncte : 50
Reputatie : 0
Data de inscriere : 28/08/2011
Varsta : 21
Localizare : Râmnicu Vâlcea.

MesajSubiect: Re: Raureni - Salina Ocnele Mari   Mier Apr 18, 2012 1:14 am

17.04.2012

Reportaj feroviar pe linia industriala Raureni - Ocnele Mari ( salina ).


Desi cand am plecat, vremea parea a nu fi de partea mea, pana la urma am reusit sa duc la capat acest reportaj.

Asa arata timpul cand am plecat.



Pana la urma a rasarit si soarele cand am ajuns la calea ferata. Very Happy



Voi Posta pozele in sensul de mers : Ocnele Mari - Raureni.

Incarcarea vagoanelor cu sare se face in aceasta curte, cand am fost in urma cu, cateva zile erau 2 vagoane, ieri nu a fost niciunul.













Daca vor continua sa o mentina in acest fel, nu vad bine viitorul acestei cai ferate.



Suruburi lipsa sunt la fiecare traversa.



Rugina, la fel.



















Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Teodor

avatar

Mesaje : 42
Puncte : 50
Reputatie : 0
Data de inscriere : 28/08/2011
Varsta : 21
Localizare : Râmnicu Vâlcea.

MesajSubiect: Re: Raureni - Salina Ocnele Mari   Mier Apr 18, 2012 1:15 am























Trecere la nivel cu drumul judetean Ramnicu Valcea - Horezu - Tg. Jiu.





Spre Raureni.





In fundal se poate observa un semnal de avarie.



In fundal se poate observa unul din viaductele liniei Valcea - Valcele.















Dupa aceasta curba, linia intra in statia Raureni.



Cateva linii abandonate ce se ramificau din linia ce duce la Ocnele Mari.





Cred ca se terminau in aceasta curte.



Sper ca v-a placut !
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
tudor_vl
Administrator
Administrator
avatar

Mesaje : 230
Puncte : 527
Reputatie : 0
Data de inscriere : 27/09/2010
Varsta : 27
Localizare : com. Pausesti-Maglasi, jud. Valcea/Cluj-Napoca

MesajSubiect: Re: Raureni - Salina Ocnele Mari   Joi Apr 19, 2012 5:03 am

Frumoase pozele, Teodor. Din cate stiu, acele linii care se desprind din Raureni - Ocnele Mari erau liniile care duceau la Fabrica de Ata Ramnicu Valcea. In alta ordine de idei, intr-adevar linia arata foarte rau. Cand am fost ultima data la Ocnele Mari unii angajati de la salina imi spuneau ca sinele si traversele au fost schimbate in anii 1990. Nu prea se vede. Practic soarta acestei linii depinde de necesarul de sare pentru Uzinele Sodice Govora.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Raureni - Salina Ocnele Mari   

Sus In jos
 
Raureni - Salina Ocnele Mari
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Linii industriale
» 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt
» 705 : Caciulati - Snagov Sat - Snagov Plaje
» Numerotarea liniilor cf din Romania
» Mari inventatori romani in domeniul feroviar

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul infrastructurii feroviare :: INFRASTRUCTURA DIN ROMANIA :: LINII INDUSTRIALE-
Mergi direct la: