Forumul infrastructurii feroviare

Forum pentru cei pasionati de infrastructura feroviara din Romania.
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiţi | 
 

 Liniile noi

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
tudor_vl
Administrator
Administrator
avatar

Mesaje : 230
Puncte : 527
Reputatie : 0
Data de inscriere : 27/09/2010
Varsta : 27
Localizare : com. Pausesti-Maglasi, jud. Valcea/Cluj-Napoca

MesajSubiect: Liniile noi   Dum Mai 29, 2011 3:04 pm

O lista a liniilor care erau prevazute pentru constructie la nivelul anului 1989:

- Socola- Raducaneni- Husi
- Husi- Falciu Nord HM
- Murgeni- Foltesti
- Braila- Tulcea
- Bicaz Chei- Gheorgheni
- Pietrosita- Sinaia
- Targoviste- Gaiesti
- Targoviste- Voinesti
- Campulung Muscel- Rasnov
- Sighisoara- Targu Mures
- Varfurile- Vascau
- Rastoci- Targu Lapus
- normalizarea liniei Turda - Campeni - Abrud + constructia unei linii Abrud - Zlatna
- refacerea liniei Boutari - Hateg prin renuntarea la cremaliera si construirea unui tunel
- Alunu - Seciuri
- Popesti Valcea - Horezu - Cariera de calcar Bistrita
- Nehoiasu - Intorsura Buzaului
- Oravita - Moldova Noua
- Craiova - Bechet - Corabia
- Odorhei - Ciceu
- Bretcu - Sfantu Gheorghe
- Odorhei - Miercurea Ciuc
- Baia Mare - Sighetu Marmatiei
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
tudor_vl
Administrator
Administrator
avatar

Mesaje : 230
Puncte : 527
Reputatie : 0
Data de inscriere : 27/09/2010
Varsta : 27
Localizare : com. Pausesti-Maglasi, jud. Valcea/Cluj-Napoca

MesajSubiect: Re: Liniile noi   Dum Mai 29, 2011 3:32 pm

Mici informatii despre cateva din liniile prezentate mai sus

Alunu - Seciuri

Aceasta linie, in lungime de aproximativ 8 km, avea menirea de a realiza o legatura directa intre Ramnicu Valcea si Targu Jiu si, impreuna cu linia Valcele - Ramnicu Valcea, trebuia sa scurteze distanta dintre Bucuresti si Valea Jiului.

Sighisoara - Targu Mures

Linie care trebuia sa aiba o lungime de 50-55 km si care avea menirea de a scurta cu peste 100 km distanta dintre Bucuresti si Targu Mures.

Nehoiasu - Intorsura Buzaului

Pe plan local trebuia sa scurteze distanta dintre Buzau si Brasov iar pe plan national trebuia sa scurteze distanta dintre Brasov si Constanta. Proiectul dateaza inca din perioada celui de-Al Doilea Razboi Mondial dar constructia liniei a devenit imposibila o data cu constructia barajului Siriu.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
tudor_vl
Administrator
Administrator
avatar

Mesaje : 230
Puncte : 527
Reputatie : 0
Data de inscriere : 27/09/2010
Varsta : 27
Localizare : com. Pausesti-Maglasi, jud. Valcea/Cluj-Napoca

MesajSubiect: Re: Liniile noi   Joi Aug 04, 2011 2:10 pm

In lista de mai sus nu am inclus liniile care se aflau in executie si ale caror lucrari au fost abandonate dupa 1989. Acestea ar fi:

- Valcele - Ramnicu Valcea
- Iasi - Harlau - Botosani
- Dangeni - Saveni - (Darabani)

Iasi - Harlau - Botosani

Lucrarile de executie ale acestei linii au fost incepute in 1987 si a fost proiectata pentru a realiza o legatura directa intre Botosani si Iasi, reducand astfel distanta cu 87 km fata de varianta actuala prin Pascani. S-a reusit finalizarea tronsonului Iasi - Harlau iar din portiunea ramasa au fost realizate cateva lucrari de arta, printre care un tunel de 900 m la Harlau, strapuns in 1998. De atunci, lucrarile au fost abandonate iar ceea ce s-a realizat a intrat in degradare.

Dangeni - Saveni - (Darabani)

Initial, proiectul dateaza din perioada Primului Razboi Mondial si era proiectat ca o linie ingusta care sa realizeze legatura dintre Lipcani si nordul Basarabiei. Lucrarile la acea linie au fost abandonate in 1917 la izbucnirea Revolutiei Ruse si au fost reluate in 1987 pentru ajunge la depozitul de nisip de la Miocani pentru aprovizionarea fabricii de sticla de la Dorohoi dar si pentru a favoriza transportul cerealelor in perioada recoltei. Doar tronsonul Dangeni - Saveni a fost finalizat si inaugurat in 1990 dar un an mai tarziu linia a fost inchisa din cauza unei alunecari la viaductul Vlasinesti. Linia este inchisa si in prezent.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
tudor_vl
Administrator
Administrator
avatar

Mesaje : 230
Puncte : 527
Reputatie : 0
Data de inscriere : 27/09/2010
Varsta : 27
Localizare : com. Pausesti-Maglasi, jud. Valcea/Cluj-Napoca

MesajSubiect: Re: Liniile noi   Joi Aug 18, 2011 3:26 am

Popesti Valcea - Horezu - Cariera de calcar Bistrita
Informatii preluate din cartea "Constructii pentru transporturi in Romania" 1986

"[...]O ultima lucrare legata de exploatarile miniere din bazinul Albeni - Horezu - Cernisoara o constituie linia Popesti - Horezu - Bistrita, a carei necesitate a aparut in ultima vreme si care urmeaza sa deserveasca minele de lignit de la Horezu si cariera de calcar Bistrita. Linia, in lungime de aproape 30 km, porneste din statia Popesti (de pe linia noua Babeni - Carbunesti) si urca pe valea Luncavatului, cu eventuale statii la Bogdanesti si Otesani sau Maldaresti, intrand in statia Horezu de unde patrunde, prin rebrusment, pe valea Bistritei, in incinta carierei de calcar Bistrita. Noua linie va prelua o parte din traficul liniei inguste existente pe valea Bistritei, a carei ramificatie la cariera de calcar va fi desfiintata, linia ingusta urmand sa deserveasca doar exploatarile forestiere din muntii ce se ridica la nord de Horezu".
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Liniile noi   

Sus In jos
 
Liniile noi
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» RENFE-Spania
» Trenuri/Gări pe Google Earth/maps
» Vitezele de circulatie pe liniile din Romania
» Magistrala 300 şi liniile adiacente
» Utilaje CFR

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul infrastructurii feroviare :: ELEMENTE DE INFRASTRUCTURA DIN ROMANIA :: INFRASTRUCTURA DIN ROMANIA-
Mergi direct la: